Jeśli spojrzeć na historię reklamy, można zobaczyć wzór, jak to się zmieniło, jak technologia się poprawiła. Na początku masowych mediów, reklama była głównie oparta na word-of-mouth od zaufanych przyjaciół i członków rodziny. W miarę upływu czasu, gazety i czasopisma stały się popularnymi sposobami dotarcia do dużych grup odbiorców z reklamą.
Radio i telewizja szybko poszło, co pozwala firmom dotrzeć do jeszcze większej publiczności. Te formy reklamy były skuteczne, ponieważ pozwoliły firmom stworzyć konkretne wiadomości dla konkretnych odbiorców. Drugą połowę 20 wieku przyniósł Internet i e-mail, które pozwoliły firmom tworzyć bardzo ukierunkowane wiadomości dla każdego widza lub klienta. Obecnie, wraz z dalszym postępem technologicznym, zmierzamy w kierunku epoki, w której produkty będą mogły być dostosowywane do indywidualnych konsumentów za pomocą druku 3D, drony i roboty będą dostarczać towary bezpośrednio do naszych domów, a cyfrowi asystenci, tacy jak Siri czy Alexa, będą w stanie tworzyć spersonalizowane rekomendacje na podstawie naszych nawyków.
Pytanie, które pozostaje, to: Czy w tej nowej erze wysoce ukierunkowanego marketingu nadal będziemy potrzebować tradycyjnej reklamy? Czy reklamodawcy nadal muszą tworzyć reklamy, które mówią do wszystkich, gdy mogą mówić bezpośrednio do każdego konsumenta? Czy konsumenci nadal będą przyciągani przez krzykliwe reklamy, kiedy mogą mieć lepsze doświadczenia po prostu rozmawiając ze swoimi cyfrowymi asystentami? Cóż, czas pokaże. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://gadges.pl/ .