Programmatic i inne czynniki wpływające na pozycję witryny w Google

Budowanie widoczności w sieci stało się celem każdej współczesnej firmy. Nic więc dziwnego, że popularność różnych narzędzi marketingowych stale rośnie. Programmatic to system do tworzenie kampanii reklamowych, dzięki którym marka ma szansę na osiągnięcie popularności w sieci i zwiększenie wyników sprzedażowych. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii marketingowej, warto wykorzystać również pozycjonowanie stron internetowych. Oto elementy, na które warto zwrócić wówczas szczególną uwagę:

  1. Dopasowanie treści do zapytań użytkowników

Zadaniem wyszukiwarki jest przeszukanie indeksu i znalezienie stron najlepiej pasujących do zapytania użytkowników. Dlatego nie tylko strony z najbardziej odpowiednimi współczynnikami rankingu będą wyświetlane na pierwszym miejscu, ale również te, które najbardziej odpowiadają danej frazie kluczowej.

Dopasowanie treści do intencji użytkownika to niezbędny element pozycjonowania, ponieważ niedopilnowanie tego procesu wpływa na spadek w rankingu SERP.

   2.  Zaufanie wyszukiwarki

Zaufanie wyszukiwarki Google również wpływa na pozycję w rankingu SERP. Trudno je zdobyć, a jeszcze trudniej odbudować, jednak warto o nie walczyć. Przede wszystkim zadbaj o bezpieczeństwo transmisji danych oraz aspekt techniczny witryny. Nigdy nie oszukuj wyszukiwarki, ponieważ może to skutkować znalezieniem się na czarnej liście i otrzymaniem kary. Pamiętaj, że przez używanie niedozwolonych technik pozycjonowania stracisz zaufanie robotów Google.

   3. Działania konkurencji

Pamiętaj, że jeśli inne witryny w Twojej branży będą inwestowały więcej w działania pozycjonujące i Programmatic oraz przykładały się do poprawy wydajności strony oraz tworzenia wartościowego contentu, Twoja witryna nie będzie w stanie im dorównać. Google wybiera dla użytkowników to, co najlepsze. Dlatego staraj się być zawsze przed swoją konkurencją!

    4. Historia oraz długość istnienia witryny

Aspekty takie jak długość funkcjonowania serwisu i jego historia są ważne w pozycjonowaniu. W rzeczywistości jest to w pewnym stopniu związane z zaufaniem wyszukiwarki do konkretnej witryny. Pamiętaj, że im strona jest starsza, tym lepiej wyszukiwarka ją indeksuje, ponieważ wie więcej o jej historii. Staje się ona przez to wartościowa i godna zaufania. Jeśli budujesz witrynę od podstaw, musisz być bardziej cierpliwy, ponieważ uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu będzie trwało dłużej niż w przypadku starszej witryny. Najważniejsze, abyś nie otrzymał żadnej kary od Google, ponieważ to przyniesie Ci to więcej problemów niż korzyści.

Programmatic – dobra strategia kluczem do sukcesu

Jak widać, pozycjonowanie to dość złożony proces, który w wielu przypadkach wymaga skorzystania z pomocy doświadczonych ekspertów SEO. Przy jednoczesnym wykorzystaniu systemu Programmatic, okazać się on może jednak kluczem do sukcesu każdej marki. Silna strategia SEO poparta skutecznymi reklamami to bowiem najlepszy sposób na pokonanie branżowych rywali i zwiększenie sprzedaży online!